Tabačka Kulturfabrik Terra incognita Spišský Jeruzalem

Vyšetrovanie Komisie a orgánov na ochranu spotrebiteľov zistilo, že online influenceri zriedka zverejňujú komerčný obsah

Miesto: Brusel

Európska komisia a vnútroštátne orgány na ochranu spotrebiteľov 22 členských štátov, Nórska a Islandu dnes zverejnili výsledky skríningu („sweep“) príspevkov influencerov na sociálnych médiách.

Počas celoplošnej akcie sa zistilo, že takmer všetci (97 %) z týchto influencerov zverejnili komerčný obsah, ale len jeden z piatich systematicky uvádzal, že ich obsah je reklama. Cieľom kontrolnej akcie bolo overiť, či influenceri zverejňujú svoje reklamné činnosti, ako to vyžaduje spotrebiteľské právo EÚ. Skontrolovali sa príspevky 576 influencerov uverejnených na hlavných platformách sociálnych médií.

Podrobnosti:

Tlačová správa

Autor/zdroj: Archív KSK
Zverejnil: Mgr. Štefan Zachariaš
Vytvorené: 14.02.2024 06:00
Upravené: 15.02.2024 07:41