Vyšetrovanie Komisie a orgánov na ochranu spotrebiteľov zistilo, že online influenceri zriedka zverejňujú komerčný obsah
Miesto: BruselEurópska komisia a vnútroštátne orgány na ochranu spotrebiteľov 22 členských štátov, Nórska a Islandu dnes zverejnili výsledky skríningu („sweep“) príspevkov influencerov na sociálnych médiách.
Počas celoplošnej akcie sa zistilo, že takmer všetci (97 %) z týchto influencerov zverejnili komerčný obsah, ale len jeden z piatich systematicky uvádzal, že ich obsah je reklama. Cieľom kontrolnej akcie bolo overiť, či influenceri zverejňujú svoje reklamné činnosti, ako to vyžaduje spotrebiteľské právo EÚ. Skontrolovali sa príspevky 576 influencerov uverejnených na hlavných platformách sociálnych médií.
Podrobnosti:
Autor/zdroj:
Archív KSK
Zverejnil:
Ing. Peter Kupčík
Vytvorené:
14.02.2024 06:00
Upravené:
05.03.2025 15:58