[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.
Komisárka pre spravodlivosť, spotrebiteľov a rodovú rovnosť Věra Jourová v tejto súvislosti uviedla: „Čoraz viac spotrebiteľov si objednáva ubytovanie cez internet, vďaka ktorému dovolenkári získali mnoho nových príležitostí. Obľúbenosť však nemôže ospravedlňovať nedodržiavanie predpisov EÚ v oblasti ochrany spotrebiteľa. Zákazníci musia ľahko pochopiť, za čo majú zaplatiť a koľko presne služby stoja. Musia mať tiež spravodlivé podmienky, napr. pri zrušení ubytovania zo strany majiteľa. Očakávam, že Airbnb rýchlo zaistí správne riešenia.“
Znamená to, že spoločnosť Airbnb by mala:
Zosúladené s európskymi predpismi v oblasti ochrany spotrebiteľa by mali byť aj podmienky poskytovania služieb spoločnosťou Airbnb. Zmluvné podmienky musia byť vypracované jasne a zrozumiteľne.
To okrem iného znamená napríklad aj to, že:
Spoločnosť Airbnb by okrem tohto všetkého mala na svojich internetových stránkach uvádzať aj odkaz na platformu na riešenie sporov online a všetky potrebné informácie týkajúce sa riešenia sporov, ako sa uvádzajú v nariadení o riešení sporov online.
Spoločnosť Airbnb má do konca augusta 2018 navrhnúť riešenia a v prípade, že tieto návrhy nebudú uspokojivé, orgány na ochranu spotrebiteľa by mohli pristúpiť k vymáhaniu predpisov.
Viac informácií o tejto téme nájdete tu.
Koniec obsahu.
Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.
Pokračovanie menu:
Copyright © 2023
Správa majetku KSK. Všetky práva vyhradené.
.
Koniec stránky.