[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.
Miesto: BruselTento rok sa celoplošná akcia prvýkrát zamerala na tzv. greenwashing, čo je prax, v rámci ktorej spoločnosti tvrdia, že prispievajú k ochrane životného prostredia, ale nie je to úplne tak.
Analyzovalo sa 344 ekologických tvrdení z rôznych obchodných odvetví, ako sú odevy, kozmetika a domáce spotrebiče. Napríklad vo viac ako polovici prípadov predajca neposkytol dostatočné informácie, aby spotrebiteľ vedel posúdiť či sú jeho eko tvrdenia pravdivé.
Vnútroštátne orgány na ochranu spotrebiteľa mali dôvod domnievať sa, že v 42 % prípadov boli tvrdenia prehnané, nepravdivé alebo klamlivé a mohli by sa podľa pravidiel EÚ považovať za nekalé obchodné praktiky. „Greenwashing“ sa zvýšil, keďže spotrebitelia sa čoraz viac snažia kupovať výrobky šetrné k životnému prostrediu.
Podrobnosti:
Koniec obsahu.
Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.
Pokračovanie menu:
Copyright © 2024
Správa majetku KSK. Všetky práva vyhradené.
.
Koniec stránky.