[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.
Miesto: BruselDiskutovali o najnaliehavejších otázkach, týkajúcich sa domácich dodávok surovín a ich spracovania, pokročilých materiáloch pre batérie, kapacitách recyklácie batérií a nedostatku zručností. Ich vyriešenie by pomohlo k posilneniu dynamiky a investícií do tohto sektora a podporu rozširujúceho sa trhu s elektronickou mobilitou v Európe. V roku 2020 zaznamenal predaj elektrických vozidiel historické maximum. Predstavovali 10,5 % všetkých nových registrovaných vozidiel.
„Táto diskusia je mimoriadne aktuálna, keďže naše členské štáty dokončujú svoje národné plány na podporu obnovy a odolnosti. Vyzývam ich, aby do plánov zahŕňali investície do surovín a progresívnych materiálov, ale aj programy rekvalifikácie a zvyšovania úrovne zručností,“ uviedol podpredseda EK Maroš Šefčovič. V celom hodnotovom reťazci batérií by do roku 2025 malo vzniknúť približne 800 000 voľných pracovných miest. „Vzniká tu trojaká nevyhnutnosť – nielen začať a realizovať vznikajúce priemyselné projekty, ale aj podporovať transformáciu európskeho automobilového priemyslu a posilniť sociálny rozmer nášho oživenia," dodal Šefčovič.
Koniec obsahu.
Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.
Pokračovanie menu:
Copyright © 2024
Správa majetku KSK. Všetky práva vyhradené.
.
Koniec stránky.