Úrad Košického samosprávneho kraja, Námestie Maratónu mieru 1, 042 66 Košice www.vucke.sk

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...


Začiatok stránky, titulka:

Európania aj napriek koronakríze naďalej jedia dosť rýb a morských plodov

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:

Miesto: Brusel

Približne dve tretiny Európanov a 43 % Slovákov zaradí ryby alebo morské plody do svojho jedálnička aspoň niekoľkokrát za mesiac. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu Eurobarometra o spotrebiteľských návykoch v EÚ. Zdá sa, že kríza spôsobená ochorením COVID-19 výrazne neovplyvnila spotrebu morských plodov v EÚ, hoci od roku 2018 došlo k miernemu poklesu (o 6 percentuálnych bodov). Najdôležitejšími faktormi pre nákup rýb zostávajú kvalita a cena, no zvýšil sa aj dopyt po väčšej informovanosti spotrebiteľov. Európania najradšej konzumujú ryby doma a pred čerstvými rybami a konzervovanými výrobkami uprednostňujú tie mrazené, zatiaľ čo u slovenských respondentov vyhrávajú ryby v konzervách. Pri nákupe rybích produktov sa väčšina Slovákov rozhoduje podľa ceny (66 %, 58 % v EÚ), zatiaľ čo vzhľad a čerstvosť produktu rozhodujú u 49 % slovenských respondentov (58 % v EÚ). Čerstvosť a prezentácia produktu sú zároveň najčastejším dôvodom, prečo sa Európania rozhodnú ryby nekonzumovať.

Počas pandémie len malý podiel Európanov vyradil ryby a morské plody zo svojho menu, kvôli finančným dôvodom. Naopak zvýšenie zdravotného povedomia (40 %) a zmena stravovania (35 %) sú hlavnými faktormi, prečo ľudia zvýšili svoj príjem rybích a morských produktov. Prieskum potvrdil aj rastúci význam transparentných informácií, vrátane pôvodu výrobku, ktorý je tretím najdôležitejším faktorom pri nákupe rýb (SK 42 %, EÚ 49 %). Až 76 %  respondentov z EÚ aj zo Slovenska si praje, aby sa na etikete uvádzal dátum výlovu/zberu. Slovenskí respondenti by na etiketách privítali aj informácie o krajine, v ktorej bola rybárska loď registrovaná (30 %), informácie súvisiace so životným prostredím (28 %), údaje o rybároch alebo farmách (22 %) a dôkazy o etickom spôsobe lovu (21 %). Rastúci dopyt spotrebiteľov po informáciách potvrdzuje význam stratégie „Z farmy na stôl“ a jej ambiciózneho programu na posilnenie postavenia spotrebiteľov pri výbere udržateľných potravín. Výsledky za Slovensko nájdete v prílohe.

Podrobnosti:

Tlačová správa
Výsledky Eurobarometra

Koniec obsahu.


MENU:

Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.

Pokračovanie menu:

ZOZNAM SEKCII:

VYHLADAVANIE NA WEB SIDLE:

Hľadať


PÄTIČKA:

Copyright © 2024 Správa majetku KSK. Všetky práva vyhradené.
Stránky generuje redakčný systém WebJET.

Koniec stránky.